Ota yteyttä!

upeablogieeva@gmail.com

tiistai 23. joulukuuta 2014

Jouluruoka

Huhhuh, miten ihanaa! Ihan parasta, että on joululoma. Oon ollut jotenkin tosi väsynyt. Ehkä kuva kertookin enemmän kuin tuhat sanaa ja silleen. Tässä mä vikana työpäivänä:



Nyt pysyy silmät jo himpun verran paremmin auki.

No joo, joka tapauksessa mä oon tässä miettinyt jouluruokia kovasti. Joulun alla jengi menee ihan sekaisin ja joka tuutista tulee jouluruokakriiseilyä. On ihan normaalia kuulla tällaisia lauseita:

"Mua jännittää, kun jouluna lihoo niin paljon."
"Mä aion treenata ihan v----- paljon, että saan syödä tänä jouluna kunnolla."
 "Omat eväät joulupöytään! Tänä jouluna ei tuu ekstrakaloreita!"

On ihan älytöntä, ettei nämä lauseet edes kuulosta älyttömiltä. Meiltä suorastaan odotetaan kriiseilyä ja me ollaan myös totuttu siihen. Sitä ei sen kummemmin edes mieti eikä välttämättä kyseenalaista. Miksi?

Pitäisikö todella pelätä, että kinkku ja laatikot humpsahtavat suoraan vyötärölle ja peppuun ja että konvehdeista saadaan uudet, entistä ehommat allit? Mä en usko, että jokaisesta suupalasta seuraa puristavia farkkuja. Koko jouluruokapelko on ihan älytön. Sitä paitsi mitä se lopulta haittaa, jos jouluna tulee muutama kilo lisää? Mun mielestä on ehdottomasti sen arvoista syödä suklaata ja jouluruokia ja käpertyä päiviksi peiton alle kirjan kanssa. Ja sitä paitsi ne kilot katoavat yhtä nopeasti kuin ovat tulleetkin. Ja miksi ne kilot edes ovat paha asia? Ne voivat ihan yhtä hyvin olla maailman kaunein asia!

Jos "joululepsuilun" aikana kertyy älytön määrä kiloja, voi miettiä, olisiko omassa perusruokavaliossa parannettavaa. Ihminen tarvitsee yllättävän paljon ravintoa voidakseen hyvin.

Kohta alkaa jo kesäkuntoon 2015 -meininki, ja naistenlehdet alkavat pursuta näin pääset eroon joulukiloista -artikkeleita. Media kertoo meille, että meidän kuuluukin stressata. Meidän kuuluu inhota uusia lisiä kurveissamme ja yrittää päästä eroon niistä. Me voidaan kuitenkin itse päättää, miten asennoidutaan asiaan. 

Mä rakastan joulua. Tänä vuonna mä kieltäydyn miettimästä kaloreita tai stressaamaan joulukiloista. Ne asiat eivät ole tärkeitä eivätkä tee mua onnelliseksi. Mä aion iloita jouluruoasta ja jos vaatteet jäävät pieniksi (mitä en missään nimessä usko), saan ainakin syyn ostaa uusia.

Stressi ei tee kauniiksi. Onnellisuus tekee. 

Tässä muuten asukuvia, jotka napattiin pari päivää sitten. Eka otettiin vaan kuvia, kun meillä oli meidän nuorempi kissabeibi Ender mukana:





Takki - Carlings
Housut - joku putiikki Amsterdamissa
College-paita - Amsterdamista kans, jostain turistimestasta
Kengät - Andiamo (ainakin muistelisin niin)
Laukku - Italiantuliainen
Huivi -  H&M men


Otettiin vielä parit illalla:







Kuvat: Julia Kurko

Ihanaa joulua ja paljon haleja!!
Eeva








Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Tervetuloa. Ihanaa, että kommentoit!